Kalendarz roku szkolnego 2025/2026
- Rozpoczęcie roku szkolnego 1 września (poniedziałek)
- Przerwa wrześniowa
- wyjazd 26 września piątek/ po lekcjach/
- powrót 28 września /niedziela/
- Przerwa październikowa na Wszystkich Świętych
- wyjazd 30 października/czwartek/po lekcjach
- powrót 3 listopada/ poniedziałek / lekcje od 3 listopada
- Przerwa na Święta Bożego Narodzenia
- wyjazd 19 grudnia/piątek/ po lekcjach
- powrót 7 stycznia 2026 r./ środa na lekcje/
- Ferie zimowe
- wyjazd 30 stycznia /piątek/ po lekcjach
- powrót 16 lutego / poniedziałek / lekcje od 16 lutego
- Przerwa na Święta Wielkanocne
- wyjazd 1 kwietnia/środa/ po lekcjach
- powrót 8 kwietnia /środa / lekcje od 8 kwietnia
- Przerwa majowa
- wyjazd 30 kwietnia /czwartek/ po lekcjach
- powrót 4 maja /poniedziałek/lekcje od 4 maja
- Przerwa czerwcowa
- wyjazd 3 czerwca /środa/ po lekcjach
- powrót 7 czerwca/niedziela/
- Zakończenie roku szkolnego 26 czerwca
- wyjazd 26 czerwca /piątek/po rozdaniu świadectw
1.10.2025 r. /środa/ – 30-lecie Szkoły, Święto Domu, w godzinach przedpołudniowych
Dodatkowe dni wolne od zajęć dydaktycznych:
31.10.2025, 2.01.2026, 5.01.2026, 5.06.2026
W wyżej wymienionych dniach istnieje możliwość zorganizowania dyżuru nauczycielskiego w celu zapewnienia opieki uczniom, którzy nie mogą pozostać w domu. Prosimy o informację zwrotną na tydzień przed tymi dniami, jeśli dziecko będzie korzystać z zajęć opiekuńczo-wychowawczych w szkole.
Prosimy Rodziców i Opiekunów o terminowe odbieranie dzieci z internatu i przywożenie w wyznaczonych terminach. Nieobecność ucznia trwającą dłużej niż 2 dni należy zgłosić do szkoły, podając przyczynę.
Terminy mogą ulec zmianie
Rekrutacja
Nabór trwa u nas przez cały rok szkolny!
Wymagane dokumenty oraz informacja jak uzyskać skierowanie do terapii Wczesnego Wspomagania Rozwoju Dziecka lub jak uzyskać orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego znajdziecie Państwo w zakładce „Rekrutacja„.
LIBRUS
Instrukcje dla rodziców do dziennika elektronicznego Librus:
strona logowania: https://portal.librus.pl/rodzina/synergia/loguj
Różne instrukcje i poradniki:
Stawka dzienna za wyżywienie uczniów
Rodzaj posiłku – Kwota
Śniadanie – 5,00 zł
Obiad – 15,00 zł
Kolacja – 5,00 zł
Łączna stawka dzienna 25,00 zł
II śniadanie (dotyczy uczniów dochodzących): 2,00 zł
Informujemy, że w naszej szkole przygotowywane są II śniadania dla wszystkich uczniów. Rodzice, którzy we własnym zakresie zapewniają swojemu dziecku drugie śniadanie, proszeni są o złożenie deklaracji rezygnacji z II śniadań.
Od dnia 1 października 2025 r. opłata za II śniadanie wynosi 2,00 zł dziennie.
Opłaty można uiszczać:
- w sekretariacie szkoły,
lub
- wpłacać na konto:
Towarzystwo Opieki nad Ociemniałymi Stowarzyszenie
Bank Spółdzielczy w Rabie Wyżnej
Nr konta: 44 8815 0002 0000 0025 6784 0001
Zasady wydawania legitymacji szkolnych oraz ich duplikatów
Podstawa prawna:
- Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 27 sierpnia 2019 r. w sprawie świadectw,
dyplomów państwowych i innych druków szkolnych (Dz.U. z 2019 poz. 1700 z późn. zm.)
- Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz.U. z 2023 poz. 2111 z późn. zm.)
- Rozporządzenie Ministra Edukacji i Nauki z dnia 7 czerwca 2023 r. w sprawie świadectw,
dyplomów państwowych i innych druków.
Wydawanie legitymacji szkolnych
- Uczeń przyjęty do SOSW otrzymuje legitymację szkolną zgodną z aktualnie obowiązującym
wzorem MEN-I/3-N dla uczniów z niepełnosprawnością.
- Legitymacja wydawana jest nieodpłatnie po złożeniu pisemnego wniosku.
- Ważność legitymacji szkolnej potwierdza się w kolejnych latach szkolnych poprzez umieszczenie
hologramu.
- Sekretariat szkoły prowadzi ewidencję wydanych legitymacji szkolnych.
Wydawanie duplikatu legitymacji
- W przypadku utraty oryginału legitymacji rodzic lub pełnoletni uczeń składa pisemny wniosek do Dyrektora SOSW o wydanie duplikatu.
- Za wystawienie duplikatu pobiera się opłatę w wysokości 9,00 zł, równą opłacie skarbowej od
poświadczenia własnoręczności podpisu.
- Do wniosku należy dołączyć:
- aktualne zdjęcie ucznia w formie elektronicznej (26 x 19 mm, min. 246 x 304 px, format .jpg) opisane imieniem i nazwiskiem, przesłane na adres: rabka@laski.edu.pl,
- kopię dowodu wpłaty na konto:
- Towarzystwo Opieki nad Ociemniałymi Stowarzyszenie
- Bank Spółdzielczy w Rabie Wyżnej
- 44 8815 0002 0000 0025 6784 0001
- Tytułem: opłata za duplikat legitymacji, imię i nazwisko ucznia
Rejestracja legitymacji szkolnych w SIO
Od 17 września 2025 r. w Systemie Informacji Oświatowej (SIO) funkcjonuje Rejestr Legitymacji,
który umożliwia wprowadzanie danych i zdjęć uczniów potrzebnych do utworzenia mLegitymacji
szkolnej.
W rejestrze mogą być zarejestrowane:
- legitymacje papierowe (wydawane do 12 lipca 2024 r.),
- legitymacje plastikowe,
- legitymacje oznaczone literą „N” – dla uczniów z niepełnosprawnością na podstawie orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego.
- Numer legitymacji generowany jest w systemie SIO według wzoru LP/RR/RR/RSPO (dla uczniów z orzeczeniem – LP/RR/RR/RSPO/N).
- Każda legitymacja (papierowa lub plastikowa) musi zostać zarejestrowana w systemie SIO.
- Uczeń nie może posiadać jednocześnie dwóch wersji legitymacji (papierowej i plastikowej).
mLegitymacja szkolna
mLegitymacja szkolna to elektroniczna wersja legitymacji uczniowskiej, dostępna w aplikacji
mObywatel Junior.
Uczeń może posiadać mLegitymację, jeśli:
- posiada zweryfikowany numer PESEL,
- ma zarejestrowaną ważną legitymację szkolną (papierową lub plastikową),
- ma wgrane zdjęcie w systemie SIO,
- rodzic/opiekun prawny lub pełnoletni uczeń wyraził zgodę na jej posiadanie.
- Zgoda na mLegitymację jest domyślnie ustawiona na „TAK”, ale można ją cofnąć.
- Po rejestracji legitymacji szkoła może wygenerować kod QR, który umożliwia aktywację mLegitymacji w aplikacji mObywatel.
- Kody QR są ważne 7 dni i mogą być ponownie wygenerowane w razie potrzeby.
Wesprzyj naszą działalność
Prosimy o przekazanie 1,5% podatku na rzecz niewidomych i słabowidzących dzieci z Rabki.
KRS 0000054086
Cel szczegółowy 1,5%: RABKA